Google gaat SSL certificaat verplichten

Google heeft besloten om komende maand alle websites met een invoerveld en geen SSL-certificaat te gaan zien als onveilige website. Dit houdt in dat alle websites met een formulier, zoals contactformulier, loginformulier, aanmeldformulier etc., vanaf komende maand een SSL-certificaat nodig hebben anders verschijnt er onderstaande melding:

chrome-ssl-niet-beveiligd

Google is vanaf begin dit jaar al bezig om niet beveiligde websites aan te pakken, zie ons eerder geschreven artikel: Waarom kiezen voor een SSL certificaat? Op de lange termijn wil Google namelijk dat alle websites worden beveiligd met een SSL-certificaat.

Wat kan ik doen om te kijken of mijn website gemarkeerd wordt als niet-veilig?

Om te controleren of jouw website ook als niet-veilig gemarkeerd kan gaan worden vanaf komende maand, kan je zelf de volgende test doen:

  1. Check of jouw website één of meer invulvelden heeft, of een formulier heeft zoals een contactformulier of een mogelijkheid om je aan te melden voor een nieuwsbrief.
  2. Surf met Google Chrome naar je eigen website. Check in de adresbalk of er http staat voor het webadres.

Kan je beide tests met JA beantwoorden, dan heb je toch echt een SSL-certificaat nodig om niet gemarkeerd te worden als onveilige website.

PITS! heeft veiligheid als belangrijkste speerpunt, en daarom hebben wij de hele maand September een actie! Alle nieuwe standaard SSL-certificaten kan je bij ons bestellen voor €10,- voor het 1e jaar. Zie de actievoorwaarden.

Maak nu snel je website veilig door de aanschaf van een SSL certificaat

Hoera! Lancering website De IJsprinses.

Website deIjsprinses.nl

Hoera! De IJsprinses bestaat vandaag precies 2 jaar. En dat moet natuurlijk gevierd worden. Daarom lanceren we vandaag haar website, precies op de dag dat zij 2 jaar bestaat. Een aantal maanden terug kwam Tanja Berntsen bij PITS! Webdesign langs omdat ze graag meer informatie over haar diensten wilde presenteren aan haar potentiële klanten. Dit deed zij nu enkel nog via Facebook, maar daar kon ze naar haar mening te weinig informatie op kwijt. Hierdoor werd zij tijdens haar werk regelmatig gebeld met de vragen als: Wat kost dat? Wat doen jullie?

Nu is het dan tijd om haar website te lanceren. Op de website kan je alle info terugvinden die je zoekt:

Wie zijn wij?

Wat doen wij?

Wat kost dat?

Wij feliciteren Tanja dan ook van harte met het 2-jarig bestaan, en met haar website!

 

Waarom kiezen voor een SSL certificaat?

Verbeter de veiligheid van je website met een SSL-certificaat

De veiligheid van websites wordt steeds belangrijker. Een cruciale stap hierbij is de inzet van SSL-certificaten om een beveiligde verbinding via HTTPS mogelijk te maken.

8 redenen om een SSL-certificaat te gebruiken

  1. De overheid (College Bescherming Persoonsgegevens) eist van jou dat je een goed SSL-certificaat gebruikt als je persoonsgegevens verwerkt.
  2. Het dataverkeer tussen de website en de bezoeker wordt gecodeerd. Zo is het veel lastiger geworden om deze gegevens af te luisteren. Handig als je met vertrouwelijke gegevens werkt zoals betalingen of persoonsgegevens.
  3. De echtheid van de website wordt gevalideerd door de browser van de bezoeker. Zo weet de bezoeker zeker dat hij op jouw website zit en niet op een nagemaakte website (phishing).
  4. Beveiliging met SSL/HTTPS geeft vertrouwen bij je bezoekers. Je geeft het signaal dat je op een serieuze manier omgaat met je bezoekers. Over het algemeen bestellen klanten vaker en meer op bijvoorbeeld je webshop.
  5. Websites zonder SSL-certificaat krijgen een lagere waardering van Google.
  6. Google Chrome markeert sommige websites als niet-veilig.
  7. Het nieuwe internetprotocol HTTP/2 stelt het gebruik van TLS (SSL) verplicht.
  8. Meer dan 50% van de websites die via een desktop wordt bekeken, beschikken over een SSL-certificaat.

https-gebruik

Welk SSL-certificaat heb je nodig?

Je hebt de keuze uit 3 SSL-certificaten:

Standaard SSL-certificaat

Het standaard SSL-certificaat wordt het meeste gebruikt wereldwijd.Dit professionele certificaat wordt gekoppeld aan één domeinnaam.
Beveiliging: SHA-256
Kosten: € 99 per jaar

Wildcard SSL-certificaat

Met een wildcard SSL-certificaat koppel je meerdere subdomeinen aan één SSL-certificaat. B.v. webshop.pitswebhosting.nl en beheer.pitswebhosting.nl
Beveiliging: SHA-256
Kosten: € 149 per jaar

EV SSL-certificaat

Bij dit SSL-certificaat wordt de identiteit van de website eigenaar strenger gecontroleerd. Dit certificaat herkent de bezoeker aan de groene balk in de browser.
Beveiliging: SHA-256
Kosten: € 249 per jaar

 

Mixed-content?

Na het aanvragen van een SSL-certificaat moet je nog een aantal handelingen uitvoeren om HTTPS op een juiste manier toe te passen op websiteniveau.

Kom je daar zelf niet uit en heb je hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op en wij lossen het voor je op!

Website zorgt voor extra omzet ZZP’ers

Uit een recent onderzoek van SIDN blijkt dat het hebben van een website gemiddeld een extra omzet van een kleine €20000,- genereert.

Wel zit er veel verschil in welke branches en hoe actief de ZZP’ers zelf zijn met actuele content en social media als ondersteuning van hun website.

Hieronder 3 tips die leiden tot een succesvollere website:

1. Actuele content

voor een goed beeld en het vertrouwen van de klant te winnen is het belangrijk dat je content actueel is. Kijk naar je prijzen, update je nieuwsberichten en houd een actuele portfolio bij. Hierdoor zorg je niet alleen dat je potentiële klanten een goede indruk krijgen van je diensten/product, maar dit werkt ook positief door op je SEO scores.

2. Online promotie

Zet online promotie in. Denk hierbij aan Google Adwords, Facebook Ads, maar ook aan linkshandig of online win-acties zijn vaak een goede trigger om klanten te trekken.

3. Social Media

Er wordt veel over geschreven maar ik denk dat de kracht van social media nog steeds onderschat is. Dagelijks maakt een groot deel van de mensen gebruik van Social Media. Laat mensen weten wat je doet, post interessante items en verleid ze tot het lezen van je berichten of het delen van jou pagina. Sterk hierin is de kracht van de herhaling. Als men steeds jou naam ziet terugkomen, zullen ze dit eerder herinneren indien men op zoek is naar een bedrijf of product.


Bron infographic SIDN

Bent u ZZP’er en heeft u nog geen website? Laat u eens geheel vrijblijvend voorlichten door ons en u zult zien dat u het voor de kosten niet hoeft te laten!

.NL domeinnamen doen het goed

pits-webdesign-domeinnamen-extensies

Het .nl-domein heeft een relatief goed kwartaal achter de rug. Met een netto groei van 25.448 in het tweede kwartaal is .nl uitgekomen op 5.643.201 geregistreerde domeinnamen. In het tweede kwartaal zijn 204.048 nieuwe domeinnamen geregistreerd en 182.405 domeinnamen opgezegd. Het aantal met DNSSEC beveiligde domeinnamen groeide naar 2.502.619. Dit volgens cijfers van het SIDN.

De groei is hoger dan verwacht, dit komt doordat het aantal opzeggingen relatief meeviel. We zien over de hele linie minder opheffingen bij alle registrars. De ontwikkeling van het aantal registraties en opheffingen loopt bijna parallel. De daling van de nieuwe registraties en de stijging van het aantal opheffingen, die tot medio 2014 zichtbaar was, vlakt af. Onderstaande grafiek laat dat goed zien.

netto groei domeinnaam registraties
Figuur 1 Ontwikkeling creates, deletes en netto groei van .nl per kwartaal

Aantal domeinnamen registrars

Het aantal ingeschreven registrars blijft lineair dalen, in totaal zijn er nu 1.398 registrars ingeschreven. Daarmee is het aantal registrars weer op het niveau van eind 2002.

Registrars 07-2016
Figuur 2 Ontwikkeling registrars

De groei van het aantal DNSSEC-domeinnamen stagneert, in totaal werden er netto krap 3.000 domeinnamen beveiligd met DNSSEC. Het totale aantal komt daarmee uit op 2.502.619 waarmee 44,3% van de .nl-zone is gesigneerd.

Nieuwe gTLD’s

Om een goed beeld van de mondiale markt voor domeinnamen te krijgen houden wij van zo’n 1.200 cc, g en nTLD’s de statistieken bij. Helaas publiceert lang niet elke registry de data even frequent en consequent. Momenteel ontbreken de nieuwste cijfers van .ch (China), waardoor het helaas nu niet mogelijk is om een uitspraak te doen over de ontwikkeling van de totale markt. Daarom dit keer meer aandacht voor de nieuwe gTLD’s.

De afgelopen vier kwartalen hebben de nieuwe gTLD’s een stormachtige groei doorgemaakt. Onderstaande grafiek laat de netto toename over alle nieuwe gTLD’s per kwartaal zien, sinds de introductie begin 2014.

Growth new gTLDs 07-2016
Figuur 3 Ontwikkeling nTLD’s

De grote aanjagers in het afgelopen kwartaal waren .xyz met een toename van 3,7 miljoen namen, .top met 900.000 groei en .vip dat met 400.ooo namen groeide. Deze groei komt bijna exclusief uit China waar gesproken mag worden van een rage. Mede dankzij (extreem) lage prijzen – een .top kost omgerekend rond de € 0,55 en een .xyz-promotie leidde tot prijzen van € 0,02 of minder – worden gigantische aantallen geregistreerd. De vraag is hoe lang deze groei aanhoudt en wat er na een jaar gaat gebeuren als de nieuwe contractsperiode ingaat en er waarschijnlijk een hoger tarief betaald moet worden. Afgaande op eerdere prijsacties van onder andere .berlin en .info is te verwachten dat een substantieel deel van de namen wordt opgeheven.

Ben je op zoek naar een .nl domeinnaam? Of misschien een andere extensie?

Kijk hieronder snel of uw domeinnaam nog vrij is!!

Verkopen bij bol.com als webshop eigenaar

zakelijk_verkopen_bol.com_pits_webdesign

Zakelijk verkopen via bol.com

Weet je dat bol.com je op verschillende manieren kan helpen met ondernemen en het verkopen?
Als je jouw artikelen via bol.com verkoopt ben je 24/7 bereikbaar voor ruim 6 miljoen klanten. Je betaalt alleen een bemiddelingsbijdrage als je daadwerkelijk iets verkocht hebt. Dat is pas lekker ondernemen! En als webshop eigenaar/beheerder zijn er diverse mogelijkheden, om dit proces te automatiseren waardoor dit geen extra investering qua tijd kost. Ik zeg een win-win situatie, meer klanten, meer verkoop, tegen een minimale investering!!

Wat is allemaal inbegrepen bij bol.com?

  Zoekmachine optimalisatie

Alle artikelen worden seo-proof gemaakt door de medewerkers van bol.com. Hierdoor kan je gelijk profiteren van de al aanwezige artikelen met hun seo-scores.

  Nederlandse & Belgische klanten

bol.com is volledig aangepast en ingericht op de Nederlandse maar ook de Belgische markt. Zo profiteer je dus ook van een extra verkoopkanaal in België.

  Weergave op elk device

De bol.com winkel is geoptimaliseerd voor weergave op elk device, dus voor pc, laptop, tablet en mobiel. Tevens heeft bol.com zijn eigen app.

Wat kan PITS! Webdesign voor u betekenen?

Als je een webshop hebt en zoekt naar een geautomatiseerd verkoopproces via bol.com, dan kun je jouw systeem laten koppelen met bol.com. Met een automatische koppeling worden je verkopen via bol.com geïntegreerd in jouw manier van werken (je eigen webshop waarvan je alle ins en outs al kent). Dit zelf doen kost je wel wat tijd en vraagt om veel kennis van automatisering. Je kunt dit ook laten doen door ons. wij realiseren automatische koppelingen via plug-ins of maatwerk. Daarnaast zorgen wij er o.a. voor dat je aanbod, orders en content automatisch worden gesynchroniseerd.

Dit kost je een fractie van de tijd, en het creëert in 1 keer ruim 6 miljoen potentiële klanten!

Heeft u ook interesse? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Webshop BijSaarThuis is online!!

website_responsive_bijsaarthuis.nl

PITS! is er weer in geslaagd een mooi project af te leveren, namelijk de nieuwe webshop van BijSaarThuis. We zijn benaderd door Elise de Bruijn van Bij Saar Thuis. Zij hadden een webshop bij mijnwebwinkel.nl maar waren toe aan iets nieuws. Na de intake bleek dat zij op zoek waren naar een webshop met een eigen identiteit. We hebben gekozen voor een minimalistisch zwart/wit design, wat terugkomt in het logo van Bij Saar Thuis.
Verder was het ook een wens om de webshop niet meer op merk op te bouwen, maar op categorie, waardoor het makkelijker werd om gericht te shoppen.

Uiteraard hebben we de webshop gelijk responsive gemaakt, zodat deze goed weer gegeven wordt op elk apparaat waarmee de website bezocht wordt. Dit is niet alleen voor het gebruikersgemak, maar telt tevens mee voor de SEO conversie van de webshop. Ook verzorgd PITS! nu het onderhoud en de hosting voor de webshop, waarbij deze geoptimaliseerd is voor deze webshop, en een uptime van 99,99% garandeert.

winkel bijsaarthuis

Bij Saar Thuis is niet alleen een webshop maar heeft ook 3 fysieke winkels, 2 in Haarlem en 1 in Overveen. Ze verkopen damesmode, kindermode, accessoires en woonaccessoires.

Interesse in een webshop?

Bent u nu ook toe aan een nieuwe webshop? Of zit u eraan te denken een webshop te beginnen? Neem dan gerust contact met ons op.

Vraag nu geheel vrijblijvend een offerte aan!

Mollie verlaagd de tarieven!

Tarieven_Mollie_PITS Webdesign

Goed nieuws!! Mollie verlaagd zijn tarieven voor Ideal betalingen van 45 naar 29 cent!! Tevens worden de tarieven voor bancontact/mistercash en de creditcard betalingen ook verlaagd. PITS is reseller van Mollie en is erg blij dat onze klanten nu nog goedkoper gebruik kunnen maken van de ijzersterke service van Mollie! Lees hier wat dit precies voor uw webshop kan betekenen!

Bent u nog geen klant van Mollie? Meld u dan hier aan!

Of wilt u weten wat de mogelijkheden zijn? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op en wij kunnen u precies vertellen waarom u zou moeten kiezen voor Mollie als betaalprovider.

Onderhoud voor WordPress

Wordpress Onderhoud

PITS! heeft er sinds kort een nieuwe service bij, namelijk WordPress Onderhoud!
Doel van deze service is om zijn bestaande klanten nog beter te ondersteunen, en de nieuwe klanten een volledig pakket te kunnen bieden. Hierbij is het uitgangspunt om de klant volledig te ontzien wat betreft de techniek achter de website, zodat hij/zij zich volledig kan richten op zijn bedrijf.

Wat houdt dit onderhoud precies in?

Het onderhoud wat wij maandelijks voor je uitvoeren zal o.a. bestaan uit het continue monitoren van je website. Hierbij wordt gekeken of je website nog steeds “live” is. Mocht dit niet zo zijn, om wat voor reden dan ook, wordt er een melding verstuurd waarbij wij gelijk kunnen reageren om je website weer zo snel mogelijk online te krijgen. Verder bestaat het onderhoud uit het backuppen van je database en je WordPress installatie. Hierbij wordt dagelijks een backup gemaakt van je database tabellen, en wekelijks een backup van je website. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk om ook een backup te maken van je website. Overige diensten die ook onder het onderhoud vallen zijn Updates uitvoeren van WordPress, thema’s en plugins, het opschonen van de database, het opschonen van je reacties (spam).

Waarom moet je onderhoud plegen aan je website?

Daar is een kort antwoord op, omdat je anders een makkelijkere prooi bent voor hackers en andere kwaadwillenden. Door het updaten van WordPress en de bijbehorende thema’s en plugins, zorg je ervoor dat je website steeds wordt bijgewerkt naar de meest stabiele en veilige versies. Mocht je website toch gehackt zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we de schade kunnen proberen te beperken. Vaak komt het erop neer dat je je website volledig opnieuw moet laten bouwen, wat een enorme impact heeft op je bedrijf.

Heeft u ook interesse? Neem dan contact met ons op!

Flyer voor werven jeugdleden voetbalvereniging GDA

In opdracht van voetbalvereniging GDA uit Den haag, hebben wij een flyer ontworpen. Ze wilden graag een flyer op A5 formaat, in de huisstyle kleuren. Deze flyer willen ze gaan inzetten bij de werving van nieuwe jeugdleden bij scholen, evenementen en buurthuizen. Tevens is er van dit ontwerp ook een poster op A3 formaat gemaakt.

Uitgangspunten in dit ontwerp zijn geweest:

  • Statements waar de jeugdafdeling van GDA voor staat.
  • Clubkleuren moeten terugkomen in het ontwerp.
  • Flyer moet voetbalplezier uitstralen.
  • Men is trots op het mooie complex.

Met deze punten hebben we een flyer ontworpen met op de voorkant herkenbaar het logo en de clubkleuren. Hieronder een opsomming van de sterke punten van de jeugd bij GDA. Ondersteund met een foto van blije en trotse kinderen. De achterkant hebben we een luchtfoto van het complex gebruikt. Hier hebben we centraal op de plek van het clubhuis, het logo van GDA terug gebracht. Met wat effecten wordt dit versterkt als Hart van het complex.

Tevens hebben wij tegen scherpe tarieven ook de levering van de flyers en posters mogen verzorgen. Wij kunnen drukwerk en ander promotiemateriaal, snel en tegen zeer scherpe tarieven leveren.

Ook enthousiast geworden? Vraag dan nu geheel vrijblijvend een offerte aan voor uw drukwerk!